Zaznacz stronę

Cinemagrafika – 5 powodów dla których Twoja marka powinna ich używać. 

Ruchome zdjęcia, Cinemagraph, Cinemagrafika

Cinemagrafika – co to takiego?

Ruchome zdjęcia to najnowszy trend w internecie i szansa na wyróżnienie się Twojej marki w Social Mediach. Cinemagrafika łączy w sobie piękno zatrzymanego obrazu z przykuwającym uwagę ruchomym elementem video. Wykorzystując potencjał zapętlonego ruchu można wzmocnić przekaz opowiadanej historii i sprawić, że odbiorca poczuje jej emocje, zapach, temperaturę lub nastrój. Ostatecznie cinemagrafika to epicki content obok którego nikt nie przejdzie obojętnie. Pod względem technicznym głównymi zaletami cinemagrafiki są:

Zapętlony i płynny ruch

Sztuka odpowiedniego wykonania cinemagrafiki polega na stworzeniu nie widocznego dla oka zapętlenia ruchu, który przykówa uwagę, hipnotyzuje płynnością i wspiera przekazywaną historię.
I

Autoodtwarzanie

Wszystkie kanały społecznościowe oraz strony internetowe wspierają obecnie automatyczne odtwarzanie cinemagrafik bez konieczności klikania na ikonkę „play”, jak w przypadku zwykłego video.

Szerokie zastosowanie

Zastosowanie cinemagrafik nie ma obecnie granic. Wykorzystywane są jako conent dla social mediów, stron internetowych, mailingu, w fotografii poduktowej, ślubnej i modowej oraz jako reklama w internecie (bannery)
m

Mały rozmiar pliku

Ponieważ zapętlony ruch cinemagrafiki trwa jedynie kilka sekund, pliki te ważą bardzo mało jak na video,  co przekłada się na szybkie ładowanie strony i natychmiastowe ich odtwarzanie.

Poniżej przedstawiamy 5 powodów dla których Twoja marka powinna zacząć używać cinemagrafik od zaraz

1. Innowacja

Bycie zawsze o krok przed konkurencją jest bardzo istotne aby osiągnąć sukces w dzisiejszych czasach. Pozyskanie i utrzymanie odbiorców wymaga od marki stałej innowacyjności oraz bycia na bierząco z trendami, które budzą nawiększe zainteresowanie. Obecnie takim nabierającym na sile trendem, który rozwija się w wyjątkowym tempie jest właśnie cinemagrafika. Jej wyjątkowy urok, prostota oraz uniwersalne zastosowanie sprawia, że idealnie wpasowuje się w lukę pomiędzy zwykłymi zdjęciami, a drogimi filmami. Cinemagrafika za ułamek kosztów produkcji video oferuje porównywalne zaangażowanie odbiorców, którzy dodatkowo będą zafascynowani zapętlonym, hipnotyzującym i subtelnym ruchem przekazującym więcej niż 1000 słów.

Wszystko wskazuje na to, że „ruchome zdjęcia” są przyszłością digital marketingu, a wykorzystanie ich w momencie, kiedy są wyjątkowo świeżym i intrygującym zjawiskiem znacząco wpłynie na postrzeganie Twojej marki w internecie i Social Mediach. 

2. Większe zaangażowanie odbiorców

Wzrost i utrzymanie swojej pozycji w Social Mediach jest głównym wyzwaniem dzisiejszego marketingu. Publikowanie cinemagrafik jest doskonałym sposobem na zwiększenie zaangażowania Twoich odbiorców oraz pozyskanie nowych. Aby lepiej zobrazować rolę „ruchomych zdjęć” w internecie przytaczamy poniższe dane:

W ciągu ostatnich 3 lat wykorzystanie cinemagrafik w social mediach wzrosło 10'krotnie i nadal rośnie.

 

Cinemagrafiki są od 2 do 5 razy częściej klikane niż zwykłe zdjęcia i chętniej komentowane/udostępniane.

 

Cinemagrafiki utrzymują uwagę odbiorcy kilkukrotnie dłużej niż zdjęcia ze względu na zapętlony ruch.

 

Wszystkie social media wspierają obecnie automatyczne odtwarzanie cinemagrafik oraz łatwe ich udostępnianie.

 

Kampanie internetowe Mercedesa i Microsoftu z wykorzystaniem cinemagrafik miały do 85% większe zainteresowanie i przekładały się na lepszą sprzedaż.

 

3. Nowy wymiar opowiadania historii

Sztuka tworzenia cinemagrafik polega na zapętleniu konkretnego ruchu, który podkreśla znaczenie opowiadanej historii, nadaje jej specyficzny nastrój lub pokazuje wyjątkowość danego momentu. Wyizolowanie jednego ruchomego elementu z reszty otoczenia sprawia, że przekaz obrazu jest wzmocniony, a forma może budzić emocje, zaskiwać lub cieszyć. Czy nie jest to idealne rozwiązanie dla marketingu? Możemy skupić uwagę odbiorcy na produkcie, marce lub doświadczeniu które chcesz przekazać w autentyczny i odczuwalny dla widza sposób lub sprawić, że publiczność uaktywni swoje zmysły. Pomyśl o parującej kawie, wietrze we włosach, kołyszącej się wodzie lub podskakującej z radości postaci to wszystko możemy zaanimować dzięki cinemagrafice. Widownia będzie zaskoczona, zaintrygowana lub skłoniona do przemyśleń, a co najważniesze nikt nie przejdzie już obojętnie obok Twojego contentu, co przełoży się również na wizerunek i postrzeganie Twojej marki w internecie.

4. Duże marki korzystają z cinemagrafiki

Zaufaj doświadczeniu marketingowemu największych firm na świecie, oni stosują cinemagrafiki, bo to się opłaca.

Lexus, KFC, Panasonic, Kraft, Mercedes, Puma, IKEA, Microsoft, Kia, Apple, Wal-Mart, Seat, H&M wszystkie te firmy używają cinemagrafik na potrzeby digital marketingu, reklamy i tworzenia contentu dla mediów społecznościowych. Cinemagrafiki były również używane w kampaniach reklamowych przez: Netflix (House of Cards), Disney, Prada, Coca Cola and Chanel, to tylko kilka przykładów. Podczas gdy ta lista cały czas rośnie, a cinemagrafika wchodzi w swój okres świetności warto zastanowić się co mogłaby zyskać Twoja marka w pełni wykorzystując potencjał „ruchomych zdjęć”.

5. Lepszy wynik, niższym kosztem

Video odgrywa coraz ważniejszą rolę w Social Mediach, jednak ze względu na koszt, czas produkcji oraz długość wyświetlania nie może pełnić funkcji regularnego contentu. Zdjęcia natomiast są zbyt powszechne i giną w tłumie. Cinemagrafika natomiast bierze z obu tych formatów to co najlepsze i zgrabnie łączy w nową formę na miarę dzisiejszych czasów, efektowną, tanią i uniwersalną.

 Podczas badań przeprowadzonych przez Microsoft w trakcie ostatniej kampani social mediowej produktu „Microsoft Surface”, dowiedziono, że wrzucane naprzemiennie ze zdjęciami cinemagrafiki, generowały ponad dwukrotnie większe zaangażowanie użytkowników oraz, że efekt osiągnięty przy ich użyciu wymagał 41% mniejszych kosztów niż w przypadku standardowej kampanii photo/video. Więcej

 Mercedes-Benz po trzech kampaniach internetowych z wykorzystaniem cinemagrafik stwierdził 34% wzrost zainteresowania ofertą oraz zwiększenie o 6pt atrakcyjności marki w mediach społecznościowych. Więcej

Potrzebujesz cinemagrafiki?

Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, a my zajmiemy się resztą.

Wszechstronne rozwiązania wizualne dostosowane do Twoich potrzeb. Social Media Content, Projektowanie Graficzne, Cinemagrafika, Video, Fotografia, Animacja.

© 2018 Digital Powder

OBSERWUJ NAS

OBSERWUJ NAS

© 2018 Digital Powder